2014. április 13., vasárnap

Vegán mozzarella

Ezt  a receptet a La Veganista oldaláról vettem, és ahogyan az megszokott, alakítottam rajta egy kicsit. Már többször készítettem, és az első alkalommal nálam volt egy húsevő barátom, aki különben szakács, így rajta teszteltem. 
Csodálkozó, kerek szemekkel nézett rám. Meglepte az íz, az eredmény, és a vége az lett, két "sajtgolyót" is megevett, a többit már azt hiszem, szégyellte elfogadni.

 Hozzávalók:
- 6 dl szója joghurt;
- 1 csomag (100g) kesudió;
- 1/3 csésze olívaolaj;
- 6 ek tápióka liszt/keményítő;
- 1 ek agar-agar;
- 1/2 csésze víz;
- só.

A kesut 4-5 órával korábban beáztatom, aztán leszűröm és turmixba öntöm az összes hozzávalóval együtt - elvileg a sűrítőket később kéne beletenni, de szerintem így könnyebben elkeveredik-, aztán beteszem egy éjszakára a hűtőbe.
Másnap elkezdem főzni. A hűtőből kivett massza meglepően sűrű, ilyen formában jó lenne sajtkrémnek, de ahogyan melegszik, visszahígul.
Elkezd nagy buborékokkal puffogni, még mindig elég folyékony, de folyamatosan sürűsödik, és minden keverésnél több látszik majd a fazék oldalból, aljából. Amikor teljesen elválik, akkor van kész.

Innentől gyorsabban köt a krém, mert ahogy hűl, úgy dolgozik benne az agar-agar. Eredetileg egy fagylalt szedő kanállal kellene gombócokat formálni belőle, és úgy jeges vízbe dobni, de nekem nincs, viszont van két kipróbált módszerem.
Az első, hogy fogom a nem használt muffin sütőmet, tudniillik sütni azt nem tudok, és nyolc mélyedésben egyenlően elosztottam a kész krémet. Aztán tepsistől a mosogatóba engedett hideg, jeges vízbe mártom az egészet, amíg teljesen ki nem hűl.
Illetve egy nagy tálba hideg vizet, és egy csomó jeget dobok, majd fogok egy nagyobb szedőkanalat, és egy evőkanalat. A szedővel belekanalazok a masszába, az evővel pedig beletolom a jeges vízbe. Nem lesznek tökéletesek a gombócok, csak olyan bájos házi gömböcök.

A gombócok sós vízbe téve elállnak a hűtőben, méghozzá elvileg két hétig. Ezt különben nem tudom megerősíteni. Nálam mindig jóval hamarabb elfogy. Eredetileg repceolajat tartalmaz a recept, de azt nem tartok otthon, így került bele olívaolaj, és egy kicsit sósabbra is készítem, mert ha a mozzarellával van bármi baj, akkor az az íztelensége.

A recept ára egy kicsit magasabb a kesu és a tápitóka keményítő miatt, de senki se csüggedjen, én csináltam már napraforgómaggal és saját magam által őrölt tápióka gyönggyel is - 5-600,- forint között van egy félkilós csomag -, kicsit gríz jellegű lett, de az ízén nem változtatott. A tápióka lisztből 350,- 1.140,- forint között lehet kapni 250g-ot (gyártó szerint), a receptbe összesen hat kanál kerül, a csomag  kesudiót pedig most 450,- forintért vettem, így az sem vészes. 
Mivel a szójajoghurtot házilag csinálom, a 3 pohár összesen nagyjából 90 forintba került. Az olajjal, és lisztelek, agar-agarral együtt is nagyjából 600-1.000,- forintba kerül, de 8 adag lesz belőle a végén - legalábbis nekem.
Szóval igen, ha csak ezért vásárolunk be, akkor drága, de az biztos, hogy sokáig elég mindegyik alapanyag, ráadásul a végeredmény nagyon finom. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...