2016. április 10., vasárnap

Sült szójaszelet - gluténmentes szendvicsbetét

Készítettem néhány szendvicsbetétet korábban is, de azok szejtánból készültek. A gluténmentesség miatt ez a lehetőség most kizárt, de szerettem volna valami hasonló, sült szeletet készíteni. Még jó, hogy van nekünk a szója szelet.

Hozzávalók:
- 1 csomag szárított, szeletelt szója;
- 3 ek tamari;
- 1 tk balzsam ecet;
- 1 fej hagyma;
- 2 nagy gerezd fokhagyma;
- 1 tk kesuvaj;*
- bors.

A szóját előkészítem a már korábban ismertetett módon, majd elkészítem a páclét. Összekeverem a tamarit, ecetet, a kesuvajat és rengeteg borsot. Megpucolom és vékonyan felszeletem a hagymát, fokhagymát, egy nagy zacskóba fektetem a kihűlt szója szeleteket, rápakolom a hagymákat, és ráöntöm a páclét. Már a zacskóban alaposan összemixelek mindent, aztán kinyomva a levegőt, lezárom, és mehet a hűtőbe egy ékszakára. 

Másnap sütőpapírt teszek egy tepsibe, rápakolom a szeleteket, egyenlően elosztom rajtuk a hagymát és előmelegített sütőbe tolom. Hogy hány fokosba, az attól függ, milyen eredményre vágysz. Most olyan 180 fokon sütöttem öt percig, majd feltekertem maximumra a hőszabályzót, hogy megpiruljon, de a közepe szaftos, lágy maradjon. Amikor megpirult, zsömlébe tettem**, és megebédeltem. 

*A kesuvaj képviselte a zsiradékot, mert olajat nem használok, ha nem muszáj, és épp úgy készül mint a mandula-, vagy a mogyoróvaj. Egy kutatás szerint az olajos magvakban található kalória nem rakodik le olyan ütemben - vagy egyáltalán nem - mint ahogy a kalóriatartalma miatt várnánk, szóval nem azt mondom, hogy két marokkal kell belőle betolni mindennap, de 5-10 szemtől, vagy 1-2 teáskanál krémtől az égadta világon semmi bajunk nem lesz. Ráadásul egészséges is.



** Gluténmentes, de a recept még sajna nem tökéletes. Türelmet kérek. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...