2014. április 13., vasárnap

Mángoldos tamagoyaki


Nem ez az első eset, hogy tamagoyakit viszek ebédre, és nyilván nem is az utolsó, mert gyorsan kész van, és még akkor is, ha nem tojásból készül, laktató. Egy nagy tál salátával, egy szelet kenyérrel felséges és bőséges ebéd vagy akár reggeli. Ráadásul ez már tényleg tamagolyakinak tűnik, a különböző rétegek elválnak egymástól. 
Hagyományosan forrásba lévő vízbe dobott, lecsöpögtetett spenótlevelekkel készül, de nekem most mángold volt itthon, amit kicsit átpirítottam, hogy ízesebb legyen. 

Hozzávalók: 
- hüvelyes liszt (köles-,sárgaborsó-, lencse és fehérbab) ;
- 1 kk szódabikarbóna; 
- 4 nagy levél mángold;
- só, bors, kurkuma, fokhagyma, olivaolaj;
- víz.

A salátához:
- mángold szárai;
- 8 szem fekete olajbogyó;
- 1 db szárított paradicsom olajban + olaj;
- balzsamecet;
- só, bors, 

A hüvelyes lisztet a fűszerekkel, szódabikarbónával és a vízzel sürű palacsinta állagúra kevertem, és félretettem pihenni, ezalatt megmostam a mángodlot, a szárakat levágytam, a leveleket feltekertem és vastagabb csíkokra szeleteltem. Egy kanál olívaolajat melegítettem és rádobtam egy gerezd apróra vágott fokhagymát, majd mehetett rá a mángold. Nagyjából egy-másfél perc alatt teljesen összeseik, finoman megsóztam, és félretettem hűlni. 
A mángold szárát falatnyi darabokra vágtam, rádobtam az olívabogyót felszeletelve, és összekevertem az öntethez valókat - egy olajban ázott szárított paradicsomot apró kockákra vágtam, kivettem még az olajból olyan két evőkanálnyit, ehhez ment egy kis balzsamecet, só, bors.

Már csak a tamagoyaki volt hátra. A menetét leírtam egy előző posztban, annyi volt a különbség, hogy amikor az első réteg megszilárdul, rátettem a mángold felét, így tekertem fel, és öntöttem hozzá még a hüvelyes lisztből álló keverékből.

Eredetileg csicseriborsó lisztet szoktam használni, de a hüvelyeslisztből 330,- forintért vettem fél kilót, a csicseriborsóból 250g  380-420 forint között van, és felfűszerezve pont tojás íze van ennek is, annak is. Érdemes kipróbálni.
A disznóparajfélék családjában és a répaformák alcsaládjában bulizó mángold fokhagymával és sóval leginkább a spenótra hajaz. Nekem ízlett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...