2014. április 9., szerda

Vegán lepény

A rakott változat után ígértem egy receptet a red giant szárához is. Az ötlet tulajdonképpen nagyon egyszerű. Úgy kezeltem, mintha káposzta lenne, ha már egyszer rokonok, és végiggondoltam, mit is kezdenék a maradék káposzta végekkel.
Ledarálnám a maradékot, sőt, le is darálom, és aztán fasírtba vagy más töltelékbe keverem. Mert hogy nagyon ropogós, vastag, nem puhulnak meg olyan hamar, mint a levelek, de ugye minden íz bennük van. Vétek kidobni. 

Hozzávalók a töltelékhez:
- 4 red giant szára;
- 2 ek darabolt paradicsom;
- 1 krumpli;
- 1 kisebb fej brokkoli;
- 1 nagy sárgarépa;
- 20 dkg szejtán;
- 1 nagy fej hagyma;
- fél csomag petrezselyem;
- 4 gerezd fokhagyma;
- pirospaprika, késhegnyi chilipehely, só, bors, szezámolaj, szezámmag.

A tésztához én a guiche receptemet használtam,-bár már nem főzök pálmazsírral, így kókuszolajat tettem bele-, de használható a hagyományos recept, pizzatészta, sima kenyér tészta, mirelit leveles tészta, vagy ami csak jól esik.

A tölteléknek való zöldségeket durván összevágtam, és belepakoltam a robotgépbe. Amikor elég pépes lett, hozzáadtam a fűszereket, szezámmagot és olajat, jól összekevertem, és az elősütött tésztába kanalaztam. Nagyon kipúposodott, de sütés közben,-ahogy párolódnak a zöldek-, kicsit össze is esik, és egy krémes húspástétom állagú dolog lesz. Langyosan  könnyebben szeletelhető.  Takarás nélkül nagyjából 35-40 percig sült, miközben a teteje szépen megpirult, de a belseje lágy maradt.
Egy hatalmas tál mizuna salátával ettem, ugyanis nem kíván más köretet, csak valami zöldet. 

Ha nincs robotgép, akkor húsdarálón is pépesíthető, ha az sincs, akkor kézzel kell apróra vágni, esetleg egyszerűen egy nagyobb lyukú sajtreszelőn lereszelni, de ez ugye fárasztó, ezért létezik még egy lehetőség. Nagyobbakra vágom a hozzávalókat, és enyhén sós vízben félig megfőzöm. A darabokat jól lecsöpögtetem, majd durván áttöröm az egészet. Kicsit erősebben kell fűszerezni, és vagy egy kevés lisztel, vagy kenyérmorzsával, esetleg étkezési keményítővel sűrítem a masszát. 

Ezzel felhasználtuk az egész red giant növényt, de persze még számtalan ötletem van, és már alig várom, hogy  kipróbálhassam. Persze azért, mert én nem szeretem nyersen, - nekem túl erős-, még másnak kitűnő nasi lehet egy kis szójajoghurttal, avokádó-, vagy akármilyen más krémmel. Akár szárítva, akár frissen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...