2014. április 21., hétfő

Banántej

A banántej mint olyan nem más, mint egy híg banánízű tejszerű turmix. Először egy nyersvegán oldalon olvastam róla. Természetesen sok smoothie alapja lehet banán, de ez azért más, mert alapban nincs benne más, csak víz és banán. 
Nem lesz sűrű, a célja nem a telítés, csak egy finom ital, - sokkal hígabb mint a tejturmixok, nem is válik szét-, és igazán menyei "tej" lehet egy szelet kuglóf, vagy más sütemény mellé.  

Hozzávalók:
- 1 nagy és érett banán;
- 3 vagy 4 dl víz.

Ízesítésül használható:
- 1 tk kókuszreszelék,
- fahéj;
- kakaó;
- vanília vagy 1kk vegán étcsoki forgács.

Nagyon egyszerű recept, egy nagy banánt beletördelek a turmixba, és felöntöm vízzel. Bekapcsolom a
gombot és ennyi. Ha 3 dl a víz, akkor egy nagyon intenzív, banánízű folyadékot kapok, amin egyáltalán nem érződik, hogy vízzel készült. Én általában 4 dl-rel készítem, mert így nem annyira édes vagy erőteljes az íze, csak egy halvány banános derengés utazik az ízlelőbimbóimon.
Néhány perc után a szép pasztell turmix elkezd barnulni, de az íze attól még nagyon finom.

Sőt, finom kakaó alap. A turmixhoz adok még egy teáskanál kakaót és úgy kapcsolom be a gépet. Nem lesz erősen kakaós, mint a főzött tejeknél, csak olyan kellemen édes és kesernyés egyszerre. Nekem ez azért jó, mert a kakaót sem szeretem melegen, viszont nem kell bele cukor és nagyon kellemes, habos és banános felhangot kap.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...