2014. április 19., szombat

Spenóttal töltött gomba

A Szatyorbolt csodálatos koriandert és barna csiperkét, a BIRS közösség pedig friss, haragoszöld spenótot adott. Álltam, néztem a pultomon ezt a sok élénk szint, és azon törtem a fejem, akkor most mit is főzzek belőle.
Tiszta szerencse, hogy nagyon szeretek kreatívan sürögni a konyhában, így hamar megszületett az a recept, aminél jobbat keresve sem találtam volna. Bár nem szándékoztam vacsorázni, de azért csak megkóstoltam. nehogy másnap ebédnél derüljön ki, mennyire ehetetlen, és hogy, hogy nem, elfogyott a gombácskák fele...

 Hozzávalók:
- 1/2 kg spenót;
- 2 fej lilahagyma;
- 4 gerezd fokhagyma;
- 1 csomag koriander;
- 2 marok mandula;
- 2 ek étkezési keményítő;
- só, bors, olívaolaj, balzsamecet.

Az elkészítése nem igényelt semmi különlegeset. A gombákat megpucoltam (nem mindenki szokta, igazából elegendő jó alaposan megmosni), sóztam, borsoztam és egy jénaiba, aminek az aljára kevés olajat öntöttem, félretettem. 

Az összes többi hozzávalót megmostam, és beleraktam a robotgépembe. Kicsit nehezen indult a sok zölddel, de ki-be kapcsolgattam, és egyszer csak egy iszonyúan gyönyörűséges haragos zöld massza lett belőle, némi darabos mandulával. Felfűszereztem, és belekanalaztam a gombákba. 
Betettem a sütőbe, a gomba levet engedett, miközben a zölddel együtt összeesett, és mire a sok nedvesség elpárolgott, nagyjából készen is lett.
A teteje megpirult, és kicsit ropogott, miközben a közebe nagyon krémes maradt. 

Szerencsném volt, most szép mélyek voltak a gombák kalapjai (a szárakat eltette gombakrémnek), de egy kiskanállal könnyen elmélyíthetők, ha laposabbak. 
Zöldséges barnarízzsel ettem, meg egy nagy tál salátával. Egyszerűen csak nem lehet elég zöldet enni, na!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...