2021. augusztus 3., kedd

Koreai párolt tofu - Dubu Jorim

A dubu jorim egy nagyon népszerű koreai étel, amit jellemzően főt rizshez, vagy valamilyen főétel mellé kínálnak. Ahogyan számos ázsiai országban, úgy Koreában is normális, hogy 3-7, de akár többféle falatot, ragut, sültet tálalnak fel kisebb adagokban, azokból tesz mindenki falatokat a saját tányérjába. A számuk szinte a végtelen felé hajlik, de a párolt tofu népszerűsége töretlen. Miután elkészítettem a saját változatomat, én is megértettem, miért. 

Hozzávalók:

  • 400 g tofu;
  • a sütéshez 1 ek olaj.
A pároló léhez:

Az elkészítés nem túl bonyolult, a két tömb tofut egyenként 12, közelítőleg egyforma téglalapra vágtam, majd leitattam róluk a nedvességet. Ha vastag a tömbünk, lehet 18-ba is, a párlás során ugyanis dagadni fog. A gombalevesbe - szűrt, csak a levét használtam - kevertem a szójaszószt, szezámolajat, szezámmagot, a chilit, a felaprított fokhagymát, és a karikákra vágott újhagymákat is. Aztán kell egy elég nagy edény, amibe egyszerre belefér az összes tofu (ha nincs, akkor felezzetek el, és a szószt is), van teteje a pároláshoz, és ebben, kevés olajon megpirítottam a tofuszeleteket. Nem adtam hozzá sót, az alaplében, szójaszószban és még a chiliben is van, de aki sósabban eszik, itt szórhatja meg nagyon vékonyan mindkét oldalát.  

Amikor minden szelet szépen megpirult, a tetejére kanalaztam a pároló lét, figyelve rá, hogy hagyma is egyformán kerüljön mindenhova, és az edényt lefedve lassú tűzön pároltam nagyjából 20 percig, vagy amíg a levet teljesen fel nem szívta. Aztán lehet is enni.









Természetesen ez a recept sem teljesen autentikus, de talán megéri kipróbálni. Azért belinkelem azt a videót is, ahonnan merítettem az ötletet, de legyetek vele kreatívak. Adhattok hozzá több fűszert, füstölt paprikát, gombát, bármit, ami kéznél van. Ha nincs cihli pasztátok, akkor használhattok szárított papírkát is, gyömbért és még fokhagymát. A tofu elbírja, és csak intenzívebb lesz az íze. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...