2013. szeptember 20., péntek

Az én bentóm #2


Ahogyan már ismert: "A wannabe chef  oldal, kétéves születésnapja alkalmából nyereményjátékot hirdetett, aminek keretében megnyerhető egy,  a kétféle igazi és eredeti bentós doboz közül."
Mivel több darabbal is lehet pályázni, ez a második kompozícióm, ami  egyből az első után született, mégpedig azért, mert marad ki kuszkusz. Vétek lett volna kidobni, ételt különben sem szabad elpocsékolni, tehát másnap reggel ismét összedobtam egy ilyen kis tálat, csak ezúttal más alapanyagokkal. 

Hozzávalók a bentóhoz:
- kuszkusz;
- 1 nagy vagy 2 kisebb sárgarépa;
- 1 szál újhagyma;
- 4 nagy fej brokkoli;
- 1 kaliforniai paprika;
- 1 csomag tofu;
- Himalája só, 2-4 evőkanál olívaolaj.

A salátához szükséges: 
- 1-2 marok bébispenót;
- 4 ek retekcsíra;
- citrom, olaj, só, egy gerezd fokhagyma az öntethez. 


A technika már ismert, a tofut felkockáztam, a többi zöldségeket felszeleteltem, olajat öntöttem egy serpenyőbe, amiben megpirítottam a tofukockákat, amikor kivettem lesóztam. Serpenyőbe dobtam a sárgarépát, sóztam, majd a hagymát. Ha kész, utána mehet a paprika, és legutoljára a brokkoli. Mindet ugyanabban a serpenyőben pirítottam és külön sóztam.
Mivel a kuszkusz maradék volt az előző napról, nyilván nem készítettem pluszban, de nagyon egyszerű, egy tálba teszed a kuszkuszt és annyi forró vízzel öntöd fel, amennyi 2-3 milliméter ráhagyással ellepi. Lefeded és néhány perc után mér eheted is.
A salátához tálba tettem a bébispenótot, a tetejére a csírát és leöntöttem a salátaöntettel, amiről bővebben itt  olvashattok. 

Természetesen a zöldségek ropogtak, érdemes kipróbálni, és bár 35 percnél ez sem tartott tovább, mivel több ideig tartott a szeletelés és a sütés is, már nem sorolom a gyors ételek közé. Ennek ellenére igen finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...