2013. augusztus 18., vasárnap

Okarával töltött cukkini



Szójatejet készítettem a héten, tehát adott volt az okara, ami gyakorlatilag a visszamaradt szójababpép. Már egy adaggal lefagyasztottam, szóval nem akartam a mélyhűtőbe tenni. Körbenéztem tehát, hogy mi lehetne belőle. Semmi kedvem nem volt olajban sütögetni, viszont volt egy szép nagy tölteni való cukkinim. Probléma megoldva!

Hozzávalók:
- 1 nagy cukkini;
- 30 dkg okara;
- 10 cm-es póréhagyma (avagy egy fej vörös);
- 2 gerezd fokhagyma;
- 1 kápia paprika (bármelyik másikféle is megteszi);
- 2 dl szójajoghurt (elhagyható, vagy növényi tejjel és egy kanál sűrítővel helyettesíthető);
- Himalája só, bors, 1 evőkanál szezámolaj (helyettesíthető másfajtával).

Saláta:
- fél jégsaláta;
- 1 avokádó;
- 1 szelet citrom;
- 1 evőkanál szezámolaj (vagy olíva);
- egy csipet Himalája só.


Megmostam, majd félbevágtam a cukkinit, talpat vágtam a két félnek - ez csak annyit jelent, hogy egy kétcenti széles, kb. 10 centi hosszú csíkot levágtam az aljából, csak vékonyan, hogy sok hús ne menjen kárba, de megálljon magától és ne billegjen -  és kikapartam a közepét. Sóval megszórtam és félretettem. Az okarát, hagymákat és a paprikát (feldarabolva), sót borsot és az olajat összekeverem, aztán a megsózott cukkinibe töltöm - ha túl sok levet enged, ki kell önteni belőle a felesleget. A tepsi aljára 1 dl vizet öntöttem, beletettem a két fél töltött cukkinit, fóliával letakartam és 30 percig sütöttem.
Ezalatt az idő alatt a joghurtot elkevertem egy csipet sóval, a salátához összetépkedtem a megmosott jégsalátát, felszeleteltem az avokádót, majd az egész tetejére egy vastag karika citrom levét csurgattam és egy evőkanál olajjal öntöztem meg, ezt alaposan összekevertem és betettem a hűtőbe.

A főzés tekintetében szeretem az egyszerűséget, azt sem baj, ha sokszor eszem ugyanazokból az alapanyagból, ha nem egyformán van elkészítve, ezt az egyszerű salátát azonban bármikor meg tudom enni. Mikor tálalom nagyon vékonyan megsózom. Korábban nem szerencsés, mert a saláta összeseik. Néha kesudiót török össze sóval, és azzal hintem meg, vagy mandulát, esetleg ropogósra sült hagymát teszek rá. Szóval az alap ugyanaz, mégis változik az íz hatás.

Húsz perc után kivettem a cukkinit és a tetejére locsoltam a joghurtot, majd fólia nélkül sütöttem még addig, amíg a teteje meg nem pirult.
A cukkinit nem pucoltam meg, mert így nem esett szét, és nem is volt olyan vastag a héja, hogy ne lehetne megenni, de akit zavar, csak tolja félre a tányéron. Rendszerint a töltelékbe rizst is szoktam keverni, de most annyi lett, hogy nem fért volna be, ezért külön főztem hozzá.

2 megjegyzés:

  1. Nekem valamiért főleg a második képen akadt meg a szemem. Simán megállná a helyét egy szakácskönyvben is ezekkel az összevágott zöldségekkel. Nagyon profi.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez azért enyhe túlzás, de köszönöm. :) Igyekszem ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...