2013. augusztus 3., szombat

Joghurtos tepsis zöldségek, okarafasírttal.


Ha választanom kéne egyet, a leginkább hiányzó termék számomra alighanem a tejföl lenne. Szeretek mindenféle zöldséget tepsibe borítani és nyakon önteni fűszeres tejföllel, de ez már nem járható, viszont szerencsére létezik a szójajoghurt, amit önmagában annyira nem kedvelek, de főzéshez tökéletes alapanyag. Készítettem szójatejet próbából, amiről természetesen készítettem képeket is, csak én botorkaságom véletlen kitörölte - ez vagyok én -, de majd legközelebb, ugyanis biztosan lesz legközelebb. Eredetileg tofut szerettem volna készíteni a tejből, aztán eszembe jutott, miért ne lehetne joghurt, és a végén kiderült, ez az a termék, aminek mindig kell itthon lennie. 

A tepsis zöldségekhez szükséges:
- 1/2 kg burgonya (nekem most kifliburgonya volt itthon);
- 40 dkg brokkoli;
- 10 dkg spárga;
- 4 dl szójajoghurt;
- kb.2 evőkanál olívaolaj, Himalája só, vega ételízesítő.


Okarafasírthoz kell:
- 20 dkg okara (a szójatej készítés közben visszamaradt szójabab rostok);
- 15 dkg bébirépa (a hagyományos is megteszi);
- 1/2 kápia paprika;
- 1 fej vöröshagyma;
- 2 gerezd fokhagyma;
- 2 púpozott kanál étkezési keményítő;
- Himalája só, vega ételízesítő és liszt, amennyit felvesz.


A burgonyát 2 centis karikákra vágtam, a brokkoli fagyasztott volt, rózsákra szedve, a spárgát háromba vágtam. A jénaiba beleöntöttem az olajat és mindent egyszerűen beledobáltam. A joghurtot összekevertem sóval, ételízesítővel (szárított, aprított zöldségek), és felengedtem kb. 2 dl vízzel - a tejfölt is mindig hígítottam, mert így jutott el minden rétegébe az adott rakott ételnek -, amit a zöldségekre öntöttem. Letakarva sütöttem kb. 20 percig, majd lesütöttem a felesleges levet és megpirítottam a zöldségek tetejét.


Ezalatt az idő alatt kevertem be az okarafasírtot. A fenti képen látszik maga az okara. A répát, hagymákat, paprikát robotgépbe tettem és felaprítottam, mindent egy tálba tettem, itt szórtam bele a keményítőt, a füszereket és jól összekevertem. A só miatt hagytam állni egy kis ideig, majd beletettem a lisztet, ami nem letett több 3-4 evőkanállal, ezzel is alaposan összekevertem, majd pogácsákat formáltam belőle és kevés olajon kisütöttem. Tapasztalatom szerint célszerű először egy pogácsát kisütni, mert ha szétesik, még lehet a masszába lisztet tenni.

Az a helyzet, hogy most csináltam először okarafasírtot, mert szójatejet sem készítettem eddig, de meglepően finom lett. Nem is tudom mihez hasonlítani az ízét. Különben 20 dekánál több rost maradt ki a tejből, viszont nem akartam kockáztatni. Csakhogy annyira jól sikerült, legközelebb nagyobb adagban készítek majd. Az ötletett innen vettem, és aki teheti, próbálja ki. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...