2016. augusztus 27., szombat

Cukkinis rizsgolyók

Az ötlet eredetileg egy vegán csoportban lefolytatott beszélgetésből jött, az egyik tag szeretett volna valamilyen zöldséges fasírtfélét készíteni, és ehhez rendelkezett zöldségfélékkel és rizsdarával. Elkezdtünk ötletelni, hogyan is lenne jó, és annyira kedvet kaptam, hogy bár nem azt a változatot, amit ő, de én is elkészítettem.  

Hozzávalók:
- 1 bögre rizs;
- 35 dkg cukkini;
- 3 ek csicseriborsó liszt;
- 2 ek gm inaktív sörélesztőpehely;
- 1 púpos ek natúr ételízesítő;
- 1 tk só;
- 1 ek pirospaprika;
- 1/2 tk köménymag;
- 1 1/2 tk fokhagyma granulátum
- 2-3 ek szezámmag.

A rizst megmosom és kétszeres sós vízben készre főzöm. Lereszelem a cukkinit és hozzáadom a langyosra hűlt főtt rizst, ráöntöm az összes fűszert, a csicseriborsó lisztet és a sörélesztőt, majd a kezemmel alaposan összekeverem úgy, hogy közben "gyúrom" is, legyen minél mancosabb. 
Megkóstolom, és ha elég fűszeres, egy evőkanálnyit kivéve a masszából golyóvá formálom, majd beleforgatom a lenmagba és sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Forró sütőbe (olyan 200 fokon) 30-40 perc alatt aranybarnára sütöm - félidőben átforgatom.

Ebből az adagból 24 golyócska lett, ennek a felét szezámba forgattam, a másikat anélkül sütöttem meg. A szezámmagos nyilván kap egy plusz ízt, és belül nagyon szaftos, állagra és ízre fasírtra hasonlít.

A rizs határozottabb, keményebb ha ráharapsz, a cukkini pedig nagyon lágy, kissé zsíros hatást kelt.

A mag nélkülinek kérgessé, kicsit rágóssá vált a külseje, és bár íz kombinációban a szezámos finomabb, ha szeretitek használni a fogatokat, imádni fogjátok a sima változatot is. Én legalábbis így érzek.    
Tökéletes köret lehet, ha nem fasírtnak ízesítitek, de én most húst helyettesítettem vele. Hatalmas adag csalamádét ettem hozzá, és két kis szelet kenyeret.   




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...