2013. augusztus 26., hétfő

"Bolognai" spagetti


Ezt a receptet már készítem pár éve, így most csak apróságokban kellett változtatnom rajta, tehát nyilvánvalóan maradni fog. Egyébként is sok recept marad, vagy átfordítódik. Még mindig nézek főzős műsorokat, és közben folyton azon gondolkodom: ezt hogyan készíteném el magamnak? Szerintem jó móka, ráadásúl folyton dolgoztatja az agyamat.

Hozzávalók:

- tojásmentes spagetti;
- 20 dkg szejtán (lehet helyette okara, vagy akár tofu is);
- 15 dkg brokkoli;
- 10 dkg sárgarépa;
- 10 dkg kukorica;
- 1 fej vöröshagyma;
- 2 gerezd fokhagyma;
- 1/2 liter sűrű paradicsomlé;
- inaktív sörélesztő pehely;
- 1 ek agavé szirup;
- 1kk pirospaprika, olaj, oregánó, bazsalikom, só, bors;

Az eredeti recept gombát ír, na az nem volt itthon, de volt helyette más, így igen szabadon értelmeztem a bolognai jelzőt. Rendkívül egyszerű, nem is készítettem róla ezer képet. A hagymát kis olajon megdinsztelem, rádobom a fokhagymát, aztán a robotgépben ledarált szejtánt, és legalább 5 percig pirítottam, majd rákerültek a szintén ledaráltál zöldségeket. Nem massza, inkább azt mondanám igen apróra vágott falatkák. Az egészet átdinszteltem, megszórtam a paprikával, sóval, borssal, valamint beletettem az oregánót és a bazsalikomot is, - nem írtam mennyiséget, mert ez ízlés kérdése. Összekevertem, kicsit pirítottam, aztán fölöntetem a paradicsomlével, ami nagyon sűrű volt, tehát egy kis vízzel hígítottam. 
Körülbelül még 10 percet főztem, a zöldségek egy nagy része ropogós maradt,  és amikor levettem a tűzről belekevertem az 1 evőkanálnyi agavé szirupot.

Közben megfőztem a tésztát, amit lecsöpögtettem, nem szoktam átmosni, ha egyből eszem, és az elkészült öntet egyharmadával még forrón összekevertem. Így beszívja a szaftot és az ízeket, aztán tányérra tettem egy kupacot, mehetett rá a szósz, és a tetejét megszórtam az inaktív sörélesztővel. Ettől lesz sajtos íze, és többek között bővelkedik B vitaminokban és foszforsavban is.
Van ugyan a hűtőben szója sajt, de ettől olyan mintha parmezán lenne. Ráadásul finom is. Ennyi az egész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...