2013. december 16., hétfő

Sütőtök szósz

Ez egy új keletű dolog, de szeretem a sütőtököt. Fogalmam sincs, mikor alakult így, de bevallom eme bűnös viszonyt, mert rendkívüli módon élvezem. 
Csak azt tudtam, hogy van egy tök - nagyjából már egy hónapja - a pultomon, kezdeni kéne vele valamit, de nem akartam csak úgy megsütni sem, így benéztem a hűtőbe, hogy szemrevételezzem, mégis mi van otthon, aztán borogattam. 

Hozzávalók:
- 1 közepes sütőtök;
- 2 kisebb fej fehér hagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 3 szelet szejtán;
- 4 fej gomba;
- 1/2 citrom leve;
- 1 ek egész köménymag;
- 1 ek egész mustármag;
- 2 dl növényi tej;
- kapor;
- olívaolaj, só, bors, víz. 

A tököt megpucoltam és kockákra, a hagymákat vastagabb cikkekre, a fokhagymát apró darabogra, a gombákat hat szeletbe, a szejtánt pedig vékony csíkokra vágtam.
Az egészet beletettem egy tepsibe, meglocsoltam egy kevés olajjal, sóztam, borsoztam és letakarva 30 perc alatt puhára sütöttem.
Addig elkészítettem hozzá a rizst. 
Amikor a tök megpuhult csak egy fakanállal megkevertem, magától péppé vált, felöntöttem a tejjel (nálam most rizs volt, de bármilyen megteszi), kb. ugyanannyi vízzel és belecsavartam a citrom levét, majd alaposan megszórtam kaporral. Az egészet összeforraltam, és még itt is megborsoztam. 
Aztán már ettem is, finom lett, olyan édes és savanyú egyben. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...