2014. december 14., vasárnap

Vegán "sajtos" pogácsa - #2

Ismét eljött a munkahelyi karácsonyi parti ideje, és csakúgy, mint tavaly, ezúttal is mindenki hozott valamit. Természetesen nem húzhattam ki magam a feladat alól, mert minidig öröm megmutatni másoknak, mi finomat eszem. Szóval keresgéltem a neten hagyományos sajtos recepteket, találtam is kettőt, ami szimpatikus volt, ezeket összegyúrtam, kidobáltam belőle azt, ami nem kell, a maradékot átdolgoztam, variáltam, hozzá adtam új dolgokat és ez lett belőle. A kollégáim szerint finom, és nekem is nagyon ízlett.
 
Hozzávalók:
- 43 dkg tk kenyérliszt;
- 7 dkg inaktív sörélesztőpehely;
- 12 dkg kókuszzsír;
- 1 kk szalalkáli;
- 1 cs szárított élesztő;
- 1 kk agave szirup;
- 1 és 1/4 tk só;
- 4 ek citromlé;
- víz, amennyit felvesz (kb. 1/4 csésze).

Összekeverem a száraz hozzávalókat, a lisztet, élesztőt, sót, szalalkálit egy nagyobb tálba, és amíg kevés, langyos, agave szirupos vízbe felfuttatom az élesztőt, lisztel elmorzsolom a lágy kókuszzsírt. 
Ez némi időt igénybe vesz, de érdemes alapos munkát végezni. Ezután hozzá adom az élesztőt, a frissen facsart citromlevet, és kisebb adagokban a vizet.
Hogy pontosan mennyit vesz fel, függ a liszttől is, de a végén egy nagyon tömör, zsíros és egynemű tésztát kell kapjunk.

Kilisztezett tálban félreteszed, míg duplájára kel, nagyjából egy órára, aztán átgyúrom, kinyújtom, egy éles kés segítségével rácsosra metszem a tetejét, és kisebb szaggatóval, vagy egy pohárral kiszaggatom. Zsírpapírral bélelt tepsibe teszem, bekapcsolom a sütőt, majd újabb félóra pihentetés után betolom a forró sütőbe és nagyjából 15 perc alatt aranybarnára sütöm őket. Nem tudom pontosan hány fokon, 10 fokozat van a sütőn, és a 7-est választottam. Ha megkopogtatjátok az alját, kongó hangot kell hallanotok, akkor kész.

Az íze erősen sajtos lett, talán az eidamihoz tudnám hasonlítani, enyhén csípős, nyilván a citromlétől. Szerintem bármely teljes kiőrlésű liszt megteszi, de a kenyérliszt kicsit durvább, ezért döntöttem mellette. Soha nem lesz annyira magas, mint egy fehér lisztes pogácsa, de a tésztája könnyű, szépen megkelt, és ezért laza is. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...