2015. augusztus 15., szombat

Hotdog kiflik

Nincs kihívás annak az életében, aki még nem állt neki 40 fokban sütni! A konyhában kedv szerint tartózkodom, és soha nem csinálok semmi olyat, amit nem akarok. Tehát amikor megláttam Marynél ezeket a guszta, amerikai hotdog kifliket, egyből tudtam, kellenek nekem. Saját tésztareceptem van, így azt nem, de a végén a metódust átvettem tőle, és nézzétek a csodás eredményét.   

Hozzávalók:
- 30 dkg tk tönkölyliszt;
- 1 tk só;
- kb. 200-250 ml folyadék (1 dl víz+növényi tej);
- 1 tk szárított élesztő;
- 1 tk agávészirup. 

A mázhoz:
- 1 tk szójaszósz;
- 1 tk víz;
- 1/2 tk agávészirup;
- 1-2 tk szezámmag.

A liszet egy nagy tálba mérem és elkeverem benne a sót, közben langyos vízbe teszem az agávészirupot, majd elkeverem benne a szárított élesztőt és félreteszem. Amikor habos lesz a  teteje, összekeverem a liszttel, és hozzá adok annyi növényi tejet, amennyit felvesz - érdemes 50 ml -re bontva adagolni -, laza és egynemű tésztává gyúrom hozzávetőleg 5-7 perc alatt. Ezután félreteszem megkelni. Az idő függ a liszttől is, de mivel kevés benne az élesztő, legalább 1,5-2 órára.

A kelesztés után hat egyenlő részre szedem, és minden gombócot még félbe veszek, majd két egyformaovális lappá nyújtom. A két lapot egymásra teszem, az egyik oldalát összecsípem, a másikat lazán összeillesztem. A kifliket zsírpapírral bélelt tepsiben pihentetem újabb 40 percig, majd elkészítem a mázat. A hozzávalókat összekeverem és egy ecset segítségével óvatosan megkenem a kifliket, amiket aztán megszórok szezámmaggal is. Ezt követően előmelegített, forró sütőben, nagyjából 15-20 perc alatt készre sütöm őket.
Víz helyett használhattok kizárólag növényi tejet is. Mivel ez a tészta nem lesz olyan édes, mint a bolti változat, nyugodtan megduplázhatjátok a szirupot, de úgy, hogy a tetejére is került, nekem pont jó.
És még valami, nekem két deci folyadék elég, de ez liszt függvénye, ezért attól függően, mikor miből süttök, változhat az arány is.

Próbáljátok ki! Szerintem elkápráztatóan gyönyörűek, és rendkívül finomak lettek. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...