2015. július 31., péntek

Gyors tofu saláta - gyors ételek #16

Délutánra egy picit elfáradtam, ezért lefeküdtem. Semmi meglepő nincs ebben, már hajnali háromkor megébredtem, de azzal, hogy aludtam másfél órát, pont kihagytam a vacsora időt. Viszont éhesen ébredtem, és enni mégiscsak kéne. Ilyenkor mindig jó ötlet a saláta, csak magában kicsit kevés, és vágytam valami tartalmasabbra is. Mostanában próbálok arra is odafigyelni, hogy minél kevesebb feldolgozott zsiradékot vigyek be, ezért  egy olajos öntet szóba sem jöhetett.

Hozzávalók:
- 1 csomag tofu (nálam 1/2 natúr, 1/2 füstölt);
- tetszés szerinti zöldség:
  • 1/2 kígyóuborka;
  • 2 közepes sárgarépa;
  • 2 paradicsom;
- só, bors, szárított fokhagyma.

Az öntethez:
- 1-2 ek kesudió;
- 1/2 kk agaveszirup;
- 1/2-1 tk almaecet;
- só, bors;
- víz.

A tofu sütéséhez kell egy tapadás mentes edény, ami alatt begyújtom a gázt. Az edény alját finoman megszórom sóval, borssal, és rádarálom a szárított fokhagymát is. Fél perc után ráteszem az összevágott tofut, egyből át is keverem, óvatosan, hogy a tofu ne törjön, de minden oldalát befedje a keverék, és itt a titok, így kell hagyni legalább 2-3 percre. 
Ezalatt az idő alatt megpirul az alja, átfogatom, és a másik oldalát is hagyom pár percig. Utána már lehet rázni vagy keverni, amíg olyan állagú nem lesz, amilyet mi szeretnénk. Ez összesen olyan 10 percet vett igénybe.
Közben összevágtam a zöldségeket, és az öntethez valókat egy turmix segítségével is összedolgoztam. Ezután már csak össze kell keverni mindent. 

Ha esetleg sok lenne a víz, egy kis útifű maghéjjal lehet sűríteni az öntetet, de a lényeg, hogy azért még folyós maradjon. Bevallom, a zöldségeket mind megettem, de a tofuból maradt, majd holnap délben visszatérek rá.     





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...