2015. április 27., hétfő

Vegán sajtos csiga

Találtam a Vegavarázson egy receptet, ami ugyan vegetáriánus, de annyira guszta volt, hogy viszonylag rövid gondolkodás után egyszerűen veganizáltam. Mivel épp tönköly kockát készítettem, csak annyit tettem, hogy a fél kiló lisztből készült tésztának lecsíptem a felét, és egy új, alternatív módon felhasználtam, elvégre krémsajt receptem már van. És előre jelzem, nem szükséges leveles tésztát készíteni hozzá, egy sima zsíros tészta is megteszi, de mióta rátaláltam erre a módszerre, egyszerűen rajongom érte, szóval nagyjából mindent így sütök.

Hozzávalók a tésztához:
- 25 dkg tk tönkölybúza liszt + a nyújtáshoz;
- 3/4 tk só;
- kb. 1-1, 1/5 dl víz;
- 1/2 cs élesztő;
- 5 dkg kókuszzsír. 

A krémhez:
- 1/4 bögre kesudió;
- 1 bögre meleg víz;
- 2 ek tápióka keményítő;
- 1-3 ek friss citromlé (ízlés szerint);
- 1 ek inaktív sörélesztőpehely;
- 1 kk füstölt paprika (vagy folyékony füst);
- kb. 3/4 - 1 tk só;
- bors;
- 1 nagy szál újhagyma.
A krémsajttal kezdek. Turmixba pakolom a kesut, keményítőt, inaktív sörélesztőt, citromlevet,  sót borsot, paprikát, felöntöm vízzel és alaposan összekeverem, hogy semmi ne maradjon benne darabos, majd folyamatos kevergetés mellett felfelhőzöm. Egy öt-tíz perc alatt tökéletesen besűrűsödik, aztán edénybe öntöm, megvárom, míg kihűl, és mehet a hűtőbe.
A tésztát zsiradék nélkül összegyúrom, és a kerek, rugalmas cipót hűtőbe teszem olyan 2-3 órára. Amikor megkelt kinyújtom, a zsírt a tészta közepére teszem és ráhajtom a két szélét. Öt-hat alkalommal összehajtom, kinyújtom, majd újabb egy órára ismét hűtőbe teszem, és közben apró vágom az újhagymát.  

A tésztát a második pihenés után kinyújtom, majd újra hajtogatom még  néhány alkalommal, ezután olyan vékonyra nyújtom, ahogy csak tudom - 2-3 mm -, megkenem a krémsajt kétharmadával (a maradék tökéletes lesz például szendvicsbe), úgy hogy a tetején kihagyok egy ujjnyi helyet, így nem fog kifolyni a töltelék, és megszórom újhagymával. Feltekerem a tésztát, összecsípem a végeit, és lisztezett tálcán újabb egy órára hűsölni küldöm.

Pihentetés után egy cérna segítségére olyan másfél centis karikákra vágom - nagyon lágy lesz a krémtől, nem kell megijedni, legfeljebb ujjal ki egyengetni a megfelelő alakra -, majd előmelegített forró sütőben  (6-os fokozat a 10-ből) nagyjából 25 perc alatt megsütőm, és egy-két percig grillezem a tetejét, mivel ez a krémsajt nem ugyanolyanan, mint az állati származékból készült.

Na most, az eredményről csak annyit, hogy én szerettem volna hozni belőle ebédre, de nálam járt a húsevő bátyám, és a tenyérnyi korongok, amiből 14 darab lett, hogy, hogy nem, egyszerűen csak elfogytak... Különben a füstölt íz elhagyható, de tudjátok hogy van ez, egy kis pikáns ízbe nem halt még bele senki. És ha rám hallgattok, egyből dupla adagot készítetek belőle!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...