2014. augusztus 17., vasárnap

Cukkini spagetti, nyers pestóval - Öntettől a krémig #17

Természetesen ez a pesto tökéletes tésztával is, és kicsit csaltam, mert a fenyőmag ízét nem szeretem annyira, így mandula az alap, de nagyon kellemes ízű kis öntet lett, igen kellemesen bevacsoráztam belőle. Nagyjából egy tállal, és nem egy tányérral, de mentségemre szolgáljon, eszméletlen finom, és nyers. No meg mióta beszereztem egy spirálvágót - az új kicsikémet -, hajlamos vagyok a salátáimat cukkini vagy uborka spagettivel kiváltani. Mondjuk azelőtt egy sima julienne hámozót használtam, mégis annyira vágytam egy ilyen cuccra. Persze lehet élni nélküle, csak nem akartam. 

Hozzávalók:
- 3 kisebb cukkini;
- 5 dkg mandula;
- pár szem fenyőmag;
- 1/2 avokádó (kiváltható 2 ek olívaolajjal);
- 1/4 -1 citrom (ízlés szerint);
- 1-2 gerezd fokhagyma;
- 1 nagy marok bazsalikom;
- 2-3 tk inaktív sörélesztőpehely (opcionális);
- só, víz.

Az előre beáztatott magokat a mennyiségüknél kicsit kevesebb vízzel pépesre turmixolom - és közben mindig kevés vízzel hígítom. Hozzáadom az avokádót, citromlevet, fokhagymát, bazsalikomot, egy csipet sót, és az élesztőpelyhet, aztán bekapcsolom a gépet, ennyi. Meg lehet szórni élesztőpehellyel parmezán helyett, de elhagyható.

Ha nagyon sűrű lenne, kevés vízzel hígítható - akik kanálmegállós állaggal szeretik, elhagyhatják. És miért vízzel? Mert az eredeti recepttel ellentétben nem tartalmaz 1-2 dl olajat, pont ezért nem is tartható el olyan sokáig, de 2-4 napot azért vígan eláll a hűtőben. Azt ugyan nem tudom, hogy az inaktív sörélesztőpehely nyersnek tekinthető-e, de az biztos, alacsony hőmérsékleten készítik, hogy megőrizzek a magas vitamintartalmát. Mivel ez nem főtt tészta, nem szívja fel az öntetet, ami meglepően finom, krémes, pestós.
És ha már pesto, a hagyományos eljáráshoz valójában nem szükséges beáztatni a magokat, így viszont sokkal krémesebb.
Akár sült szejtán, tofu mellé saláta köretnek is kitűnő, de én a cukkinitésztát magában szeretem a leginkább.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...