2014. március 28., péntek

Hagymakrém - Öntettől a krémig #7

A fűszervaj alapvetően egy okos találmány, de a vaj az én esetemben ugye nem járható út, ezért aztán kidolgoztam a saját változatomat, amit sült szejtánra, tofura, zöldségfasírtokra, vagy akár zsemlére kenek. Szerintem valóban finom, és az is biztos, hogy rendkívül egyszerű, valamint igen gyorsan elkészíthető.


Hozzávalók:
- 2 nagy lilahagyma;
- 1/2 szál póréhagyma;
- 1 fej vöröshagyma;
- 1 csokor medvehagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 2 dl kókuszsír;
- 1 dl rizstejszín;
- só, bors. 

A hagymákat feldarabolom, nagyjából egyforma méretűre, kivéve a medvehagymát, amit vékony csíkokra szeletelek és félreteszem. Csak a végén lesz rá szükség.
Kókuszzsíron megfuttatom a hagymákat, sózom, borsozom. Amikor átpárolódnak, lehúzom a lábost a tűzről, beleöntöm a tejszínt, és egy botmixer segítségével pürésítem, nem teljesen homogénre, szeretem, ha maradnak benne nagyobb hagymadarabok is. Ezután kerül bele a medvehagyma apróra vágva, majd összeforralom az egészet.

Miközben hűl, többször átkeverem, hogy a kókuszzsír ne csapódjon ki a tetején. A tejszín nem csak krémessé teszi, de felerősíti  a hagymák édes-sós ízét, és ettől lesz kenhető állagú, krém jellegű az egész.

Ez csupán az alaprecept, amit természetesen sokféle egyéb változatban szoktam készítetten. Hűtőben elég sokáig eláll. Pontos dátumot nem tudok mondani, mert nálam egy ekkora adag nem éli meg a hónap végét, de szerintem még utána is fogyasztható lenne.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...