2014. március 6., csütörtök

Éden biobolt - TVK #3

Lassan rovattá nőtte ki magát lelkes kutakodásom, amit  a Tudatos Vásárló Kedvezménykártyát elfogadó üzletek sorában tartok. Amit különben nagyon élvezek, mert miközben gátlástalanul kihasználom az árengedményeimet, próbálok olyasmiket is keresni, amit máshol még nem láttam, vagy eddig csak más formában.  Természetesen összehasonlítom az árakat, és ezzel szinte észrevétlen tágítom azon helyek listáját, ahonnan ezentúl vásárolni fogok.

Legutóbb az ÉDEN bioboltba látogattam el. Az elsők között jelezték, hogy beszállnak a TVK elfogadók körébe, bár azt is, kizárólag személyes áruátvételnél lehet érvényesíteni a kedvezményt. Ez nyilván azért alakult így, mert maguk a kártyák nem tartalmaznak semmiféle azonosítót, de mivel tőlem nem olyan messze található a boltjuk - legalábbis nem beláthatatlan távolságra-, nem jelentett gondot elcsattogni és személyesen vásárolni.
Az üzlet maga nem túl nagy, de méretéhez képest sokféle terméket kínál. Találtam bio konzerveket, üdítőket, többféle pékárút, amik némelyike még valamilyen bölcsességet is rejt, lángolt kolbászra hajazó gabonakolbászt 560 forintért, nyers édességeket Raffaello és almás pite ízben, no és mindenféle dolgot nagy kiszerelésben, amit ugyan sok kifizetni egyszerre, de tény hogy olcsóbb és gazdaságosabb így vásárolni.

Ami haza jött velem, az egy 2,5 kg-os tömb vegánsajt 6,200 (mínusz 5% kedvezmény, tehát 5890) forintért. Igen, tudom, drága, de egy 20 dkg-os csomag 800-1000 forint körül kapható, így pedig egy kiló 2356 forintra jön ki. Nem nehéz kiszámolni, hogy kisebb csomagokban ennek majdnem a duplájába kerülne. Tehát vettem egy tömböt, és feldaraboltam olyan 25-30 dkg-os darabokra, amiket szépen bepakoltam a mélyhűtőmbe. Elleszek vele egy darabig!

Igen, tudom! Bár túlnyomórészt természetes és növényi eredetű sűrítőkből, plusz kókuszzsírból áll, nyilván élettanilag nincs semmi szerepe, de úgy viselkedik, mint a sajt. Olvad és bugyog, sülve, főve, rántva hasonló íze van, mint a tubusos boci krémsajtnak. Melegszendvicsnek, pizzára, pogácsára szerintem kitűnő. Az íze természetes nem tökéletesen sajtos, nekem mégsem furcsa, mert már vegaságom idején is ettem növényi sajtokat, de nyugodtan ki lehet próbálni kicsiben is.
És még ha tehetetlen súlynak, üres kalóriának tűnik is, a lelkemnek jót tett, mert hogy 3 napig gabonakolbászos melegszendvicsen éltem, és nagyon-nagyon jól esett.

Egy biztos, a jövő hónapban is ellátogatok majd az ÉDEN biobolta, mert a másfél kilós sörélesztőpehely és a Himalája só ára bizony zseniálisan jó. Bár ennyi sót nem tudom mikor fogok elhasználni... De ahogy nagyikám mondaná: Nem kér az enni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...