2014. január 31., péntek

Karfiolos bulgur - gyors ételek #4


Szeretem az egytálételeket, mert nem kell sokat pepecselni velük, mindent össze lehet dobálni, laktatóak és míg reggel öltözködöm, el is készülnek. Aztán lehet vinni dobozban ebédre vagy eltenni vacsorára És a tetejében mindig nagyon egyszerű. 
A bulgur, azaz a tört búza mindehhez tökéletes alapanyag, mert sokkal hamarabb megfő, mint a rizs, és a ráadásul nagyon finom.

Hozzávalók:
- 1/2 karfiol (egy nagy karfiolnak a fele, vagy egy kisebb egész);
- 1 dl bulgur;
- 1 nagy sárgarépa;
- 12 dkg főtt fehér bab;
- 6 korong fagyasztott leveles spenót;
- 2 szál újhagyma;
- só, bors, víz, olaj.

A tetejére:
- 2 ek teljeskiörklésű zsemlemorzsa;
- 2 ek szezámmag;
- 2 ek inaktív sörélesztőpehely.

A sárgarépát és a hagymát karikákra, a karfiolt apróbb rózsákra vágytam. Kevés olajon megfuttattam a hagymát, aztán rátettem a karfiolt, a sárgarépát és egy perc után a babot is. Sóztam, borsoztam, beleöntöttem a bulgurt és fölöntetem vízzel. Amikor a bulgur félig megfőtt, beletettem a spenótot is, amivel még további két-három percig főztem, aztán lefedtem és a gőzben minden tovább puhult.
Közben kávédarálóba tettem a zsemlemorzsát, szezámmagot és a sörélesztőt, majd ledaráltam. Ezt a keveréket rendszerint sütőben készül ételekre szórom, mert kellemes sajtos íze van, a morzsa miatt ropogósra pirul, de a karfiollal így is kiváló íze lett. 

Ha "sajtosabban" szeretitek, lehet a keverékbe több pelyhet tenni, vagy akár a szezámmagot is leválthatjátok kesudióra. Néha a zsemlemorzsát ki is hagyom, de ez ebben a formában egy lényegesen olcsóbb változata a vegán parmezánnak, ráadásul kimondottan szeretem a szezámmag ízét.
Tessék kísérletezgetni! A főzni csak úgy jó, ha változatos és gyors. Mégis ki szeret egész nap a konyhában állni? Ez az egész, darabolással, főzéssel együtt nem tartott tovább húsz percnél, a zöldségek még ropogtak, a bulgur viszont megfőtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...