2018. május 26., szombat

Hajdina zsömle

A quinoa alap receptem gyakran fordult pizza helyett amolyan kisebb zsömlévé, amit bevallhatóan nagyon szeretek. Mindig hamar elfogy, és a szándékom, hogy fagyasztok le belőle önmagában elhalt ötlet. Régóta keresek valamit, amivel ha ki nem is válthatom, de változatossá tehetem a gluténmentes kenyér gyűjteményem, és mivel mostanában ismerkedtem meg a zöld hajdinával, ésszerűnek tűnt behelyettesíteni.

Hozzávalók:
- 3/4 b zöld hajdina;
- 1/2 b viz;
- 1/2 tk só;
- 1 ek inaktív sörélesztő pehely (elhagyható);
- 1 csapott ek útifű maghéj;

A zöld hajdinát átmosom és szűrővel vízbe merítem 2-3 órára. Aztán újra átmosom és egy éjszakára vízbe áztatom. Másnapra csíra kezdemények mutatkoznak rajta, a szemeket ismét átmosom, leszűröm, alaposan lecsöpögtetem és turmixgépbe teszem. Hozzá adom a vizet, és addig mixelem, míg teljesen egynemű, darabok nélkül masszává nem válik. Belekerül a só, sütőpor, sörélesztő pehely és maghéj is, majd tovább keverem. Elég sűrű, ki-, bekapcsolom a turmixot, amíg teljesen egynemű nem lesz.
Ezt követően egy cilinderes** formába öntöm - három laposabb, vagy két szép magas zsömlét ad az én formámban, de ez nyilván változhat a tietek függvényében - és előmelegített sütőben 40-50 perc alatt - mérettől függ - készre sütöm.

Az első kísérleteknél nedves maradt a közepe, s mivel nincs légkeveréses sütőm, úgy orvosoltam, hogy teljen feltekerve (ami nálam 10-es fokozat, fogalmam sincs mennyi, de a maximum hőfok rendszerint 270-280 körül van) melegítem elő a sütőt, a zsömléket betolom, és két-öt perc után (szintén méret függő) visszaveszem 7-es fokozatra.

Nem lesz olyan magas és felfújt, mint egy bolti zsömle, viszont ha kihűlt félbevágható, tölthető, kenhető, pizza alapként sem rossz, de tökéletes bundás kenyér helyett is. Sőt, szaft tunkolására is kiváló. Laza, finom, ugyanakkor tömör és lassan felszívódó szénhidrát. Nem tudom, meddig áll el, 3 nap alatt mindig elfogyott, akármennyit sütöttem belőle... Szerintem érdemes kipróbálni.


Ha figyelmesen nézitek, akkor a harmadik képen láthattok néhány sötétebb zsömit is, na azok quinoák, és a hajdinával együtt igen jó élettani hatásai vannak. Ez utóbbiról például itt is olvashatsz!

* Ez nagyjából a csomag szűk felét teszi ki, bármilyen, 500 gramm tésztához elegendő sütőporból megteszi fél csomag. 
** Én ezt a formát használom, de  szerintem ez vagy esetleg valami hasonló, mint egy óriás muffin forma. is jó lehet. Más formában természetesen változtathat a sütési idő, de a tűpróba ebben is segíthet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...