2017. április 23., vasárnap

Tofu nuggetts

Még márciusban találtam ezt a receptet, hála a So Vegan oldalnak - követem őket facebookon és YouTube-on is, nehogy lemaradjak valamiről. Aztán egy pindurit változtattam rajta, de szerintem ezért ők nem sértődnének meg. Ti is bátran készítsétek el a saját változatotokat. 

Hozzávalók:
- 600 g tofu;*
- 1, 1/2 tk só;
- 1 tk bors;
- 1 tk füstölt paprika;
- 1, 1/2 tk fokhagyma granulátum;
- 1 tk barbecue fűszerkeverék;
- 1/2 b kukorica liszt;
- 1/2 b szójatej;
- 1/2 tk sriracha szósz;
- 3 b vegán kukoricapehely. **

A két tofut papírtörlő alatt kicsit kinyomkodom - óvatosan, törik -, és a szélesebbik oldalát hosszába félbevágom, majd keresztben olyan egy centi szélesre szeleteltem. A lisztet elkeverem a száraz fűszerekkel, a tejbe beleöntöttem a chili szószt, aztán kimérem a kukoricapelyhet egy nagy zacskóba. Óvatosan kinyomom a zacskóból a levegőt, és nyújtófával áttekerek néhányszor a zacskón, amíg morzsássá nem válik. 

A tofu kockákat egyesével lisztbe, tejbe majd a kukoricadarába mártom - ha kevés a tej, adjatok hozzá, nekem mindenből maradt kicsi -, majd sütőpapíros tepsire teszem. 180-200 fokon, forró sütőben 20 perc alatt készre sül.
Hagymás törtkrumplival és nagy adag zöldsalátával tálaltam. Szerintem elképesztően finom és egyszerű. Édesapám is megette, sőt, állítólag még ízlett is neki. Megéri kipróbálni.
     
* Most 300-300 g chilis és hagymás tofut használtam, de natural is tökéletes, viszont szerintem akkor érdemes egy éjszakára bepácolni.
**  A legtöbb, ízesítetlen kukoricapehely vegán, de ellenőrizzétek az összetevőket, és figyeljetek arra is, hogy hozzáadott cukrot ne tartalmazzon. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...