2017. április 1., szombat

Bagel

Mióta postoltam a vegán "lazac" receptet, azóta az jár az eszembe, hogy kéne egy jó kis vegán és gluténmentes bagel recept is. Megnéztem nagyjából ezer videót, elolvastam vagy ötszáz receptet, aztán elkezdtem kísérletezni. Nem szépítem, volt néhány kudarcom, de végre megvan. A dolog szépséghibája, hogy sosem ettem bagelt, szóval nem tudom, milyennek kéne lennie, de nekem ízlik. 

Hozzávakók:
- 2/3 b hajdina liszt;
- 2/3 b köles liszt;
- 2/3 b rizsliszt;
- 3 ek útifű maghéj;
- 3 ek tápióka keményítő;
- 2 ek agave szirup;
- 3 ek olaj
- 1/4 tk csipet só;
- 1 ek szárított élesztő;
- 1, 1/4 b víz.

A főzéshez:
- 1 liter víz;
- 2 ek kókuszcukor. 

Félbögre langyos vízben elkevertem az agave szirupot, és felfuttatom benne az élesztőt. Közben a liszteket a maghéjjal, keményítővel, sóval elkeverem és a közepére krátert képzek. Ide öntöm az olajat, a felfutott élesztőt és a víz maradékát, majd elkezdem összedolgozni. Teljesen egynemű cipóvá gyúrom, kicsit ragacsos lesz, de nem vizes, lefedem az edényt, és félreteszem kelni. Olyan 50-60 perc után átgyúrom a tésztát, négy egyenlő gombócra szedem. 
A kis zsömléket kicsit meglapítom, olyan másfél centi magasra, fánkszerűen - én egy sütő formát használtam hozzá, mindet abba igazítottam, de csak arra figyeljetek, hogy nagyjából egy méret legyen - eligazgatom, az ujjammal a közepét átszúrom, és félreteszem ismét kelni, aztán bekapcsolom a sütőt és 200 fokra előmelegítem. 

Újabb 30 perc után egy liter vizet két evőkanál kókuszcukorral felforralok, és egyszerre két tésztát beleteszek, mindkét oldalát egy -egy percig főzöm, aztán lecsöpögtetem, és a forró sütőbe tolom. Így sütöttem 20 percig, majd visszavettem 180-ra és további negyed órát sült. Érdemes ellenőrizni, méret és vastagság függvénye is, közben szépen pirul a teteje is, számomra ez a szín pont megfelel, és főzés után meg lehet szórni lenmaggal is.


Szóval azt nem tudom, milyen lenne egy bagel, de a leírások szerint enyhén édes, kicsit rágós, laza tészta, ezeknek a kritériumoknak a recept megfelel, ráadásul nekem ízlik is, de ha kihagyjátok belőle az édesítőket, és negyed bögrével több vizet adtok hozzá, akkor tökéletes lesz hagyományos zsömlének is. Evés előtt félbevágva meg kell pirítani, és meg lehet kenni mindenfélével, most ebédre megettem egy vegán lazacost és mivel nem elég, még megtoldom egy pirított magvajas áfonyással. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...