2017. március 26., vasárnap

"Túrós" pogácsa

Készséggel elismerem, hogy ez a recept nem a legegészségesebb, de vegetáriánusként egyetlen pogácsában voltam jó, mégpedig a túrósban. Egy egyensúly receptet használtam, garantált volt a siker, mindenki imádta, én is, ezért megkíséreltem elkészíteni a vegán és gluténmentes változatát. Nem állítom, hogy pont olyan, de egészen könnyen elkészíthető, gyors és igen, finom is. 


Hozzávalók:
- 200 gr natúr tofu;
- 200 gr rizsliszt;
- 200 gr növényi margarin;
- 1, 1/2 tk só;
- 2 ek citromlé.

A tofut, a margarint és lisztet robotgépbe tettem, meglocsoltam citromlével, sóztam majd összedolgozom a masszát, aztán egy éjszakára, de minimum 3-4 órára, betettem a hűtőbe. A tésztának meg kéne dermednie, de a jelek szerint a margarinom nem tartalmazott elegendő mennyiségű telített zsírt, mert állagában ugyanolyan krémes maradt, mint összeállításkor.

Nem estem kétségbe, teáskanálnyi masszát szaggattam belőle, golyóvá formáltam, majd két ujjal óvatosan korongá igazítottam - vigyáztat, nem lapítom ki! Előmelegített sütőben, 200 fokon 25-30 perc alatt megsütöm. Nézzétek közben, mert könnyen kiszárad, a sütési idő pedig függ a mérettől is. Könnyű és levegős lesz, túró ízű és enyhén sós, de frissen az igazi.


A liszt szerintem variálható, legközelebb hajdinából készítem majd. Akárki akármit mond, a tofunál jobb túró helyettesítőt még nem találtam, így ha valaki nem szója érzékeny, nincs rá oka, hogy kihagyja az életéből.
Most kicsit nagyképűen azt mondom, ha csücsül a hűtődben egy kis darab natúr tofu, és nem tudod, mit készíts belőle, akkor legyen ez az a recept, amit kipróbálsz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...