2017. február 13., hétfő

Brokkoli krémleves és pogácsa - napi menü #10


Nehezen hozok össze egy ilyen bejegyzést. Nem is értem, egyes vloggerek hogyan szakítanak rá időt. Leforgatják - bár lehet, forgatni egyszerűbb, mint írni, mert legalább egy időben zajlik -, aztán megszerkesztik - az viszont biztosan nem 1-2 perc-, feltöltik, és teszik mindezt időre. Komolyan irigykedem.

Reggeli
Smoothie tál
- 2 közepes banán;
- 1, 1/2 b fagyasztott bogyós gyümölcs keverék;
- 1 ek chia mag;
- 1 ek hántolt kendermag;
- víz.

Másfél banánt a gyümölcsökkel összeturmixoltam, annyi vízzel, hogy a turmix elvigye, de sűrű legyen. Aztán egy tálba öntöttem, a tetejére karikáztam a maradék banánt, majd megszórtam a chia- és kendermaggal. 


Ebéd

Brokkoli krémleves
- 450 gr fagyasztott brokkoli;
- 1 közepes burgonya;
- 1 közepes lila hagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 2 púpos ek inaktív sörélesztő pehely;
- só, bors;
- 1/4 b kesudió áztatva;
- víz, amennyi ellepi.

A brokkolit, a pucolt, falatokra vágott burgonyát, a negyedelt hagymát, és apróra metélt fokhagymát egy lábosba tettem, annyi vízzel öntöttem fel, hogy mindent ellepjen, sóztam, borsoztam. Amikor megfőtt, hozzáadtam az áztatott kesut, a sörélesztő, és egy botturmix segítségével mindent pépesítettem, majd visszatettem a tűzre, és összeforraltam. Tálaláskor megcsöpögtettem csípős paprikával.

A fehér pöttyök a kesu maradékai. Persze össze lehet turmixolni vízzel, aztán le is lehet szűrni, hogy ne kerüljenek a levesbe darabok. Viszont harapni semmit sem kell, krémes, egynemű, szerintem belefér. 

Saláta
- jégsaláta;
- uborka;
- jégcsapretek;
- 1 mandarin;
- só.

Mindent összetépkedtem, vágtam, vékonyan megsóztam, és rácsavartam a mandarin levélt. Tökéletes öntetnek. 

A maradék tésztából két nagyobb pogit is készítettem, azt ettem meg most pluszban.

Uzsonna
Paradicsomos, bazsalikom zöldséges ragu, rizs kagylótésztával

Már nem igazán emlékszem rá, hogyan főztem a zöldségragut, mert egy pizzázásból kimarad adag csücsült lefagyasztva a mélyhűtőmben, de egészen biztosan volt benne: bab, kukorica, borsó, hagyma, fokhagyma, szója granulátum, egy csomó bazsalikom, és természetesen paradicsom.
Kivettem a hűtőből, és ugyanannyi vízzel felöntöttem, adtam hozzá még egy kis sót és chilit, belefőztem a tésztát, és hagytam, hogy felszívja a levét.

Mint kiderült inkább vacsora lett, mint uzsonna. Hazaérve ettem még egy almát és két kis pogit. És ennyi volt mára. Nektek hogy alakult a nap? 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...