2016. március 29., kedd

Sárgarépa virsli

Elég bizarrul hangzik, ugye? Virsli sárgarépából?! Először kicsit szkeptikus voltam, de úgy alakult, hogy baromi sok sárgarépám gyűlt össze, és tudtam, ennyit nem tudok megenni. Vettem egy kilót, aztán ki tudja miért, vettem még egyet, az egyik zöldséges dobozomat félig megtöltötte, és közben minden bio szatyromban is találtam, amiket persze jobban preferáltam evésre. Szóval, mi legyen? Rendben, nem lett virsli íze, de meglepően finom, ezért mindenkinek ajánlom legalább egy próbára.

Hozzávalók:
- 10 kisebb, kb. virsli nagyságú sárgarépa;
a pácléhoz:
- 1 bögre a főzőléből;
- 2 tk balzsamecet;
- 1 tk folyékony füst*;
- 1 tk fokhagyma-granulátum;
- 1/2 tk himalája só;
- 2 pin-pong labda méretű hagyma;
- 2 tk tamari**;
a sütéshez:
- 1 tk repce olaj. 

A főzőléhez:
- lehetőség szerint zöldségalaplé;
- 2 babérlevél;
- 1 tk mustármag;
- 1 tk fekete bors; 
- 1 nagy fej hagyma;
- 2-3 gerezd fokhagyma.

A sárgarépákat megpucolom, és a végeit kicsit legömbölyítem, hogy jobban hasonlítson egy virslire. Ezután zöldségalaplevet készítek, amibe beleteszek egy szűrőt, és abba a hagymákat, borsot, babérlevelet, mustármagot, majd egy forralás után beleteszem a tisztított sárgarépákat és megfőzöm - ne legyen teljesen puha, ha a kés átmegy rajta, még ha roppan is, vegyétek ki. 

Míg a virsli fő, elkészítem a páclét, aminek az a lényege, hogy mindent összekeverek egy olyan tálba, ami rendelkezik tetővel, belerakom a kész sárgarépákat, és minimum egy éjszakára, de akár 24 órára is mehet a hűtőbe. 
Másnap kevés olajat öntök egy tapadás mentes serpenyőbe, beleteszem a "virsliket", és 1-2 evőkanállal a pácléből, majd megpirítom minden oldalát. Már ehető is, akár magában, akár feltétnek.

Rendben, elismerem, nem virsli, de nekem nagyon bejött, így most, hogy már megvannak a számomra tökéletes arányok - mert egy ideje kísérletezgetek vele -, készítem is a következő adagot. 

* A füstölt szejtánnál kiderült, hogy nem mindenkinek elég füstölt a végeredmény, számomra ez így ideális, de nyugodtan növeljétek az adagot. 
** Tamarit használok, mert ez a fajta gluténmentes, ráadásul koncentrátum is, használat előtt hígítani kell, de tökéletesen helyettesíthető 2-3 evőkanál hagyományos szójaszósszal vagy tamarival.

Tipp: Ha egy tűvel megszurkáljátok, vagy beirdaljátok a répákat, jobban átjárja a páclé is. 

 Az eredeti recept:

4 megjegyzés:

  1. Imádom, hogy mindig ennyire aktuálisak a bejegyzéseid, nagyon szeretem a receptjeid és a tppjeid. (Én is elkezdtem a hűtőben tárolni előre áztatott magvakat, datolyát.) Nem olyan rég láttam egy videót Stöhr Grétával, amiben vegán sajtot készített C-vitamin hozzáadásával. Érdekelne, h próbáltad-e? Sajnos arányokat nem oszt meg, így csak az összetevőket tudtam kijegyzetelni a videóból: Kéksajt-szósz:
    - selyemtofu
    - veganéz
    - tahini
    - almaecet
    - C-vitamin (aszkorbinsav)
    - penészdarabkák: lefagyasztott majd felolvasztott, apróra vágott snidling
    Szép estét! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Anna! :) Sokat jelentenek a visszajelzések, és bár mostanában nem vagyok túl aktív, igyekszem mindig valami aktuálisat, vagy számomra újdonságot hozni. :)

      A tippek nagy részét vagy én is mástól láttam, vagy magam jöttem rá, mert már majdnem három éve vegán vagyok, és sok dolgot a saját káromon tanultam meg. Nem vagyok ötlet írigy, ;) Szerintem így tudunk stabil és sikeres vegán közönséget építeni. :)

      Ez de jól hangzik! Nem próbáltam, de alkalomadtán meglesem, mert felkeltette az érdeklődésemet. Köszönöm! :)

      Törlés
    2. De jó, remélem, majd látom bejegyzés formájában is megszületni a vegán kéksajtodat! :-)

      Törlés
    3. Ha jól sikerül, biztosan ;)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...