2016. február 7., vasárnap

Csicseriborsó omlett

Hoztam már korábban is olyan recepteket, amik hagyományos tojásos reggeliket helyettesítettek, és ez továbbra is így lesz. Az az igazság, szerettem a tojást, és bár nem gyakran, mégis csak előfordul, hogy szívesen ennék valami hasonlót. Tehát így néz ki egy  igazi vegán omlett.
Hozzávalók:
- 1/2 bögre csicseriborsó liszt;
- 1/2 bögre víz;
- 1 ek inaktív sörélesztő pehely;
- 1/4 tk kurkuma;
- 1/4 tk fekete só;
- 1 tk repceolaj;
- bors, só.

A töltelékhez szükséges:
- 1/4 bögre reszelt vegán sajt*;
- 1 szál - karikára vágott - újhagyma;
- pár szem koktél paradicsom;
- sült sárgarépa**.

A lisztet az élesztővel, a kurkumával, sóval, borssal elkeverem, és hozzá adom a vizet. Egy nagy, tapadásmentes edénybe öntöm az olajat, beleöntöm a keveréket, és mivel ez elég sűrű, egy spatula segítségével egyenletesen szétterítem. Ezután közepes lángon, lefedve sütöm két-négy percig.
Ha az alja enyhén megpirult, és a teteje is megszilárdult, az omlett egyik felére szórom a sajtot és a hagymát, ráhajtom a tetejét, és lefedve tovább sütöm nagyjából két percig. A sajt megolvad, néhány pirított sárgarépával, és pár szem paradicsommal tálalom.

* Bármilyen vegán sajt megteszi, választhattok innen, mert a krémsajtjaim is megolvadnak, de ahogy írtam korábban is, ez egy új recept, ami sajna még mindig nem olyan, ahogy megálmodtam, bár az íze szerintem tökéletes. Némi türelmet kérek még.
** Szintén egy új recept lesz, az eredetiét a neten találtam, de nem voltam megelégedve az eredménnyel, ezért tökéletesítés alatt áll. Helyette használhattok bármilyenen párolt, vagy akár nyers zöldséget. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...