2015. január 14., szerda

Szezámos tészta, vegyes zöldségekkel - az én bentóm #10

Vettem finom soba tésztákat, hajdina és barna rizs variációkkal. Amiért ez jó, mert mindkettő lassú felszívódású szénhidrátot tartalmaz, glutén mentes, és ráadásul még finom is. Bár készítettem itthon hajdina és barna rizs keverékből tésztát, még nem tökéletes a recept, de remélem hamarosan az lesz. Addig is, itt van nekem ez a japán csoda, és már csak valami köret kellett hozzá.

Hozzávalók:
- 1-1 adag barana rizs és hajdina tészta;
- 300 gr tofu;
- 1 hagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 1 kisebb cukkini;
- 1/4 fejes káposzta;
- 1/2 kápiapaprika;
- 1/2 cs kukorica;
- 1/2 cs borsó;
- szezámolaj;
- kb 1, 1/2 ek kókuszzsír;
- kb 1 ek szójaszósz;
- só, bors, szezámmag.

Sós vizet teszek oda forrni, és közben összevágom a zöldségeket, tofut. Két kisebb fazékra lesz szükségem, az egyikbe nagyjából fél, a másikba egy evőkanál kókuszzsírt hevítek. Amibe a több zsiradék került, oda mennek a tofukockák, amiket sózok, borsozok és minden oldalát egyformán megpirítom, a másikba pedig beleteszem a hagymát, 1-2 perc után a fokhagymát, aztán hozzáadom a káposztát cukkinit, és a legvégén a paprikát. 
Sózom borsozom. A tofut félreteszem, a zöldségeket kiveszem ha elkészültek egy tálba, és a helyére öntöm a kukorica-zöldborsó keveréket. Nem sok fűszer kell rá, de lehet sózni-borsozni, ha nem elég a zsiradékból hátramaradt.

A felforrt vízbe beledobom a tésztákat és nagyjából 4 perc alatt készre főzöm, majd szűrőbe öntöm és hideg vízzel többször átmosom. Ha ez a lépés kimarad, teljesen összetapadnak.
Egy fazékban kevés szezámolajat hevítek, rádobom a tésztát, hozzáadom a szójaszószt, megszórom szezámmaggal, és alaposan átforgatom. Nagyjából egy perc, és lehet is tálalni. 

A fenti mennyiség két nagy-nagy adaghoz elég, az egyiket megvacsoráztam, a másikat ebédre vittem.
Természetesen ezt az egészet lehet úgy is készíteni, hogy szezámolajon átpirítod a tofut, rádobod a zöldségeket, a legvégén a tésztát, és összesütöd. Az a legegyszerűbb és eszméletlenül finom, de én most szerettem volna mindet külön pakolni a dobozba, ezért választottam ezt a módszert. Azonban ti legyetek csak bátrak, kreatívak és keverjétek az ízeket, színeket, mert ránézni is jól esik, nem csak enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...