2015. január 25., vasárnap

Fahéjas és kakaós csiga, édesburgonyával

Az eredeti recept, ahogy a lenti videón is látszik, sütőtökkel készül, és ezért örültem neki annyira. A BIRS szatyromban rengeteg sütőtök volt, már nem tudtam megenni sehogy, így alternatív felhasználási  módokat kerestem. Csakhogy, fájdalom, a múlthéten megettem az utolsó adagot, viszont volt itthon Boribon édesburgonya - ez azért lényeges, mert gesztenye íze van - , szóval kreatívkodtam. De biztosan elkészítem majd az eredeti verziót is. 

Hozzávalók:
- 1/2 kg édesburgonya;
- 3 bögre + néhány ek tk búzaliszt;
- 1 bögre rizstej (vagy más növényi tej);
- 2-4 ek vaníliás agave porcukor(vagy más édesítő);
- 1csipet só;
- 1 cs (7g) instant élesztő.

A krémhez:
- 2-3 ek kókuszzsír;
- 1,1/2 ek vaníliás agave porcukor;
- fahéj;
- kakaó.

Az édesburgonyát forró sütőben és héjában megsütöm - az idő függ a mérettől, hogy alufóliba vannak-e tekerve, de most hozzávetőleg 45-50 perc volt, és közben nem árt megfordítani sem.
Egy nagy tálba öntöm a tejet, beleteszem a cukrot, sót és az élesztőt, és a puha édesburgonyát. Jól alaposan, csomómentesre keverem egy fakanállal, és elkezdem hozzáadni bögrénként a lisztet. Enyhén ragadós, de már egynemű tésztává kell összeálljon, amit még egy kevés lisztel 5-10 perc alatt puha tésztává gyúrok, és félrerakom dagadni, míg duplájáéra nem kell, vagy amikor eszembe jut (csak két óra után jöttem rá, hogy nagyon kel a tészta). 

Addig a kókuszsírt előlangyosítom, hogy puha legyen, belekeverem a cukrot és félreteszem. Amikor megkelt a tészta, téglalapra nyújtom, olyan 4-5 mm vastagra, megkenem a zsírral, és a tészta egyik felét megszórom kakaóporral, a másikat fahéjjal, aztán feltekerem.
Elkezdem 2-3 centi vastagon felkarikázni - késsel nem lett szép, szóval vágtam egy darab cérnát, a tészta alá csúsztattam, és mintha masnit kötnék, felvagdostam vele a tésztát, amolyan fojtózsinór stílusban -, majd félreteszem még egy húsz percre, hogy keljen. Aztán előmelegített sütőbe tolom (7-es fokozat a 10-ből), és 30-35 perc alatt készre sütöm - félidőben megforgatom a tepsit.

Még forrón megszórtam vaníliás agave cukorral. Erre szükség is van, mert a tészta nem lesz igazán édes. Mivel ez a fajta édesburgonya nem olyan cukros, mint a sütőtök, meg kellett volna dupláznom az édesítést, de így is be kell ismernem, sütésközben majd utána is valami fantasztikus illata van, az íze pedig igazán elképesztő.
Ahhoz képest, hogy teljes kiőrlésű lisztből készült szuperül megkelt. Könnyű és laza. Egy pohár hideg szójatejjel elsőosztályú vacsora lett belőle. 
Szerintem próbáljátok ki, akár gesztenyemasszával, akár sütőtökkel, hiszen az a változat a legolcsóbb, viszont most csak 416,- forintot fizettem az édesburgonyáért, még beáldoztam egy kísérletre, ami egyébként kitűnően sikerült. Ha sütőtökkel készül, lehet, hogy több vagy kevesebb lisztet vesz fel, a mennyiségek nincsenek kőbe vésve. Legyetek kreatívak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...