2020. április 29., szerda

Kovászolt amerikai palacsinta


Bevallom, ahogy az ország kétharmada, úgy én is bűnös vagyok, belevágtam a kovászolásba. Az első kenyerem messze nem tökéletes, de finom lett, és mivel jó bulinak is találtam, elhatároztam, hogy folytatom. Ez persze nagyon szép, de ennyi kenyeret nem lehet megenni, akkor mégis, mire jó még a kovász? Rengeteg dologra, de például tökéletes amerikai palacsintához is. A receptet a Little Spoon Farm oldalán leltem, csak veganizáltam. 

Hozzávalók:
Előző éjszaka összekeverendő: 

- 100 g kovász;
- 140 g növényi tej;
- 1 negyed nagyobb alma pürésítve*;
- 1.1/2 ek nádcukor;
- 1/2 tk vanília kivonat;
- 2 ek olvasztott növényi vaj/ margarin/ olaj;
- 120 g tönköly liszt.

A sütés előtt közlevet hozzáadandó:
- 1/2 tk szódabikarbóna;
- 1/2 tk sütőpor;
- 1/2 tk só. 

Lefekvés előtt egy jó záródó tálba kimérem a kovászt, lisztet, almapürét, eritritet, vaníliakivonatot, olvasztott vajat, lisztet és a tejet. Az egészet csomómentesre keverem, lezárom a tetejét, és éjszakára szoba-hőmérsékleten érni hagyom. Másnap reggel begyújtom a gázt, egy körömnyi kókuszzsírt felolvasztok a tapadásmentes palacsintasütőmben, majd a tésztába keverem a szódabikarbónát, sütőport és sót. Szinte egyből látható a hatás, szóval sütni kell.

Merőkanállal egy adag tésztát a forró serpenyőbe öntök, és közepes lángon sütni kezdem. Akkor kell megfordítani, amikor a tésztán megjelenek a buborékok, és a széle elkezd megszilárdulni. 2-3 perc alatt kész is van egy, de ugye ez függ a hőmérséklettől, és a palik méretétől is.  

Hat, csodálatosan szép, könnyű és finom palacsinta lett ebből az adagból, de ez fele az eredeti tésztának. Kicsit több tejet (20 grammal ) adtam hozzá az ajánlott helyett, mivel az almapürét nem találtam elég levesnek, de ha nektek van tökéletes vegán receptetek a tojás pótlására az általam ismerteken kívül, akkor, nyugodtan hagyjátok el az almapürét is. 

Fontos tudni, hogy minél tovább érlelitek, annál savanykásabb lehet a tészta. Ebben az esetben nagyjából 9-10 órát ült a pultomon, és nagyon enyhén valóban érezhető a kovász, de éppen csak. Kis agávészírpúppal és eperrel ettem, ilyen módon pedig egyáltalán nem ütött át az ízén. Persze ehetitek sósan, tofu rántottával vagy füstölt tofuval is, úgy sem fogjátok érezni. 

Tökéletes recept a frissítés miatt kivett kovász felhasználásához, ami így nem vész kárba, mivel nem kell eldobni.

* Ha kihagynátok az almapürét, olyan 40-50 grammal több tejet adjatok a masszához. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...