2015. március 3., kedd

Vegán sajtkrém - öntettől a krémig #20

Az eredeti recept szerint mozzarella krém, de nekem csak egy szimplán jó sajtkrém alap. Eszméletlenül finom lett egy kis snidlinggel, de arról nincs kép mert... Nos, mert megettem. 

Hozzávalók:
- 1/4 bögre kesudió;
- 1 bögre meleg víz;
- 2 ek tápióka keményítő;
- 2 tk friss citromlé vagy 1 tk almaecet (ízlés szerint);
- 1 ek inaktív sörélesztőpehely;
- kb.3/4 - 1 tk só.

A kesut kevés meleg vízzel krémesre turmixoljuk, majd hozzáadjuk a keményítőt, citromlevet (egyszerre csak egy kanállal, és ha kevés, mehet bele a többi) sörélesztőt, sót és a maradék vizet, majd mindent alaposan összekeverünk.
Ezután lábasba öntjük, és folyamatos kevergetés mellett addig főzzük, míg be nem sűrűsödik - nagyjából öt-hét perc. Mehet tálba, és pizzára akár már így használható, de én kihűtöttem, és kenyérrel, egy szelet paprikával kellemesen megebédeltem belőle. 

Eredetileg nem lenne rá szükség, de szerintem jobb, ha beáztatjátok kesudiót 2-3 órára, mert könnyebb turmixolni.
Kapásból több citromlevet tettem bele a javasolt egy evőkanálnál, és azért az elárulom, hogy frissen is nagyon jó, de szerintem másnapra lesz az igazi. Szóval kis türelem. 
Egyébiránt ebből az adagból nagyjából 20 dkg krémsajt lesz. Határozottan érdemes kipróbálni.   

Ímhol az eredeti recept:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...