2014. június 8., vasárnap

Epres-őszibarackos chia puding

Mindenki, aki máshogy étkezik, mint  a nagy átlag, vagy kacérkodik a nyers étkezés gondolatával, előbb-utóbb szembetalálja magát a chia maggal.
A chia mag, vagy más néven aztékzsálya-mag, fontos forrás az omega-3, omega-6 és omega-9 zsírsavaknak, teljesen glutén-és koleszterinmentes, proteinben és antioxidánsokban gazdag, magas ásványi anyag és vitamin tartalma van: kálcium, magnézium, vas, cink, A és B vitaminok, réz, kálium. Fogyókúráznak is tökéletes élelem lehet, mert magas a rosttartalma, és rengeteg folyadékot képes magába foglalni, azaz megdagad. Így természetesen telít, de a bevitt kalóriákat nem növeli meg. Az íze nem túl karakteres, ezért sok módon felhasználható. Én pudingnak szeretem leginkább, ugyanis nem kell főzni, mégis finom. 

Hozzávalók:
- 1 csésze kókusztej;
- 10 tk chia mag;
- 1 ek agave szirup;
- 2 cm vaníliarúd kikapart magja (vagy aroma);
- 1 maroknyi aprított dió;
- gyümölcsök ízlés szerint (nálam eper, őszibarack, sárgadinnye). 

A recept rém egyszerű, a magot az agávéval, vaníliával (beledobhatjuk a héját is, csak ne feledjük el majd kivenni) együtt beletesszük a kókusztejbe, és félretesszük míg a magocskák megdagadnak. A receptek fél órát mondanak, de én inkább 1-2 órát javasolnék.
Közben összevágjuk a gyümölcsöket, és felaprítjuk a diót is. Tálalásnál megpakoljuk a gyümölcsökkel, megszórjuk a dióval, és élvezzük az ízeket.

A Chia mag használható mindenre, amire a lenmag, ebből következik, hogy ez, részben legalábbis, fordítva is igaz. Mivel a lenmag is bekocsonyásodik (1 ek lenmag+3ek víz), és mivel a chia mag elég drága, lehet fele-fele részben használni. Akár sütéshez is. Szerintem így is nagyon finom, pudingban már kipróbáltam.
Azért egy kis kókusztejszínnel tovább turbózhatóak az ízek.

Erről a desszertről elmondható, hogy teljesen nyers, minimális belefektetett erőt és időt igényel, de rendkívül finom és laktató. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése