2016. szeptember 5., hétfő

Mindent bele - napi menü #4

Szabin vagyok, ami azzal jár, hogy a tegnapi napomat nem töltöttem főzéssel, ugyanis nem volt szükség arra, hogy előre megtervezzem az egész heti menümet. Jeeee! Az élet apró örömei, ezért azt ettem/főztem ma, amit találtam a hűtőmben. Rögtönöztem, és alighanem ez a legjobb része a vegánságnak, hogy bármit is dobsz össze, gyorsan vagy tötyögősen, annak jó íze lesz. 
A csodálatos őszi időre való tekintettel lemondtam a mai programomat, és vásárolni sem volt kedvem elmenni, így tényleg a maradékok kifőzését tartottam célszerűnek.  

Tízórai/ebéd
Szilvás zöldséglé és káposztás tofurántotta

A zöldséglé tegnapról maradt, uborka, káposzta, spenót, cékla volt, amihez most hozzáadtam kb. 10 dkg szilvát turmixolva. 

Káposztás tofu rántotta
- kb. 1 bögre fehér káposzta (csíkokban);
- 200 gr paprikás tofu;
- 2 fej gomba;
- 2 kisebb burgonya;
- 1 ek repceolaj;
- kb 1/2 tk fekete só;
- 1 kk kurkuma;
- 1 dl natúr mandula tej;
- 1 csipet füstölt paprika.  

Vékony szeletekre vágtam a krumplit, a káposztát, és kockákra a gombát. Az olajat beöntöttem egy tapadásmentes edénybe, rádobtam a krumplit és a káposztát, amikor lepirult, hozzá adtam a gombát. Amikor összeesett, rámorzsoltam a tofut, megszórtam sóval, kurkumával, hozzáadtam a tejet - ettől finom szaftos lesz, de elhagyható -, és 4-5 perc alatt összesütöttem. A tetejét megszórtam füstölt paprikával, aztán elfogyasztottam. Csak így, magában, mert minden zöldfélémet felfaltam tegnap.

Később keltem a szokásosnál. Mire eltötyögtem a reggeli rutint, már 10 óra elmúlt, akkor ittam meg a turmixomat, és háromnegyed tizenkettőre fejeztem be a rántottámat. Az ebéd elkészítésébe sem fogtam negyed ötig. Igaz, elrágcsáltam közben egy nagy almát.

Ebéd/uzsonna/vacsora
Zöldséges rizs
- 2 b vegyes zöldség keverék (sárga és hagyományos sárgarépa, kelbimbó, karfiol, brokkoli);
- 1/2 b kukorica;
- 3/4 b rizs;
- 3 ek gm inaktív sörélesztő pehely;
- torma-cékla krém;
- só, bors, fokhagyma granulátum, chili.

Na ez nem egy nagy dolog, a zöldséget beleöntöm egy tapadásmentes edénybe, mivel mirelit, átkevertem néhányszor, hogy ne tapadjon össze, aztán hozzá adtam a fűszereket, a sörélesztőt, és az átmosott rizst. Felöntöttem vízzel, és lefedve készre pároltam. Tálaláskor torma-céklakrémet adtam hozzá. Nem én készítettem, My best Veggie márkájú - Lidli-ben kapható -, és névnapi ajándék volt, jóllehet meglehetősen magas az olajtartama, zseniálisan finom, szóval el fogom készíteni majd a saját változatomat. 
Különben a rizsből maradt holnapra, szerintem tökéletes lesz hidegen is. 

Nos ennyi, nem volt különösen extra nap, de nem is baj. Néha az egyszerűbb a legjobb, és a kevesebb a több. Nem mondhatnám, hogy különösebben változatosan ettem volna, nagy részben kimaradtak a nyers dolgok, de minden értelemben szabin vagyok.
És ami nem látszik a képeken - az almát kivéve -, az két marcipános, étcsokis macskanyelv. Szintén névnapomra kaptam, de ma elfogyott az utolsó is. Kicsit sajnálom, meglehetősen finom volt. 

Nálatok mi volt a mai menü? 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...