2016. március 6., vasárnap

Quinoa saláta

A  quinoa vagy rizsparéj nálam eddig kicsit amolyan pária volt. Volt itthon, mert teljes értékű fehérjeforrás, és a teljesség igény nélkül magas a vas, foszfor, magnézium, kalcium tartalma is, de valahogy nem kedveltem. Nem sikerült jól megfőzni, fura volt az íze, és oly aprócskák a magok, még beleharapni sem lehet. Aztán úgy adódott, hogy tegnap este nyolcig dolgoztam, és szerettem volna valamit vacsorára vinni, ami nem nehéz, nem tészta és nem csak saláta. Több helyen találkoztam vele saláta formában, szóval körbenéztem, mi van itthon és ez lett belőle. 

Hozzávalók:
- 1/4 b quinoa (olyan 4 ek);
- 1/4 tk só;
- 3/4 b víz;
- zöldségek ( nálam most paradicsom, cukkini, kígyóuborka).

Kesukrémhez:
- 1/4 b kesudió;
- 2-3 ek víz;
- 1tk csípős dijoni mustár;
- 1 tk inaktív sörélesztő pehely;
- 1 kk szezámmag;
- só, bors.

A quinoa keveréket (fehér, vörös és fekete, de tökéletes a sima fehérből is) átmosom, és a sóval megfőzöm.  A zöldségeket apró kockára, a paradicsomot cikkekre vágom - nyersen használtam mindent, de természetesen át is lehet pirítani.
Az előre beáztatott kesut (más maggal is tökéletes) a hozzávalókkal együtt összeturmixolom épp csak annyi vízzel, amitől krémes lesz. A kihűlt rizsparéjt egy doboz közepére pakolom, köré szórom a zöldségféléket - minél több ízt használtok, annál jobb. Evés előtt összekeverem, ráöntöm a krémet, és ennyi az egész.

A kesut majonézként is ízesíthetitek, a krém és a zöldségek variációjának is csak a fantázia szabhat határt. Érdemes kísérletezgetni. Laktató, finom és egészséges.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...