2015. szeptember 15., kedd

Sült krumpli - zöldfűszeres sajtkrémmel

Szeretem a sült krumplit, mégis meglehetősen ritkán kerül terítékre. Aztán a Fat shaming bejegyzés miatt elkezdtünk beszélgetni az életmódváltásról, és hogy ki mit eszik, és hirtelen csak úgy előjött a krumpli - tipikus, hát hol máshol. Ahogy az lenni szokott, annyit beszéltünk róla, muszáj volt csinálnom. De természetesen a legegyszerűbb módon és a legkevesebb olajjal. Egy teáskanál, ennél még nem sikerült kevesebbel, de dolgozom rajta. 

Hozzávalók:
- 1 kg burgonya;
- 1 tk repceolaj;
- só.

Sajtkrémhez: 
- alaprecept innen vagy innen;
- 1 csipet kurkuma;
- 1 kk szárított rozmaring;
- 1 kk szárított kapor;
- 1-2 ek aprított snidling.

A krumplit megmosom héjastól, és felteszem főni - nem kell teljesen átfőnie, de félig mindenképpen. Aztán megpucolom, félbevágom. Sütőpapírt terítek egy nagy tepsibe, és ráöntöm az olajat, amit egy darab papírtörlővel elkenek. Ezel felitatom a felesleget, mégis mindenhova jut. 
A krumplikat egyenletesen talpukkal lefelé elhelyezem, és finoman megsózóm, aztán mehetnek forró sütőben, ahol krumpli állapotától függően 30-50 perc alatt ropogósra és aranybarnára sülnek. Félidőben érdemes átfordítani őket, de más törődést nem igényelnek. 

A sajtot tegnap készítettem el, és az erjesztett változatot használtam. Négy napig erjesztettem előtte, már eleve a kurkumával, majd felfőztem csak egy evőkanál tápiókakeményítővel. Ettől is sűrű lesz, de lágy és kenhető is, ami egy sajtkrémnél sosem hátrány. Amikor kész, beleöntöttem a fűszereket, és nagyjából fél percig még a gázon tartottam, majd félretettem kihűlni. Egyből fogyasztható, de igazából másnapra lett tökéletes. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...