2013. október 13., vasárnap

Hummusz tál salátával és falefellel - Öntettől a krémig #4


A falafelben számomra nincs semmi új, ahogyan a csicseriborsókrémben sincs, de annyire még sosem voltam lelkes, hogy mindet egy tányérra tegyem. Pedig a Hummus Bárban így szoktam enni. Igaz, laffa készítésére azért még nem vállalkoztam, de ami késik, az közeledik...

Hozzávalók a falafelhez:
- kb. 20 dkg csicseriborsó;
- 1/4 fehérhagyma;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 1 púpos ek étkezési keményítő;
- koriander levél (lehet helyette petrezselymet is tenni, vagy akár el is hagyható), Himalája só, bors, olaj a sütéshez.

A hummus kellékei:
- kb. 15 dkg csicseriborsó;
- olivaolaj;
- 1/4 fehérhagyma;
- 1 szelet citrom;
- 1 gerezd fokhagyma;
- 1 ek tahini,
- Himalája só; koriander levél (elhagyható vagy petrezselyemmel helyettesíthető), + főzőlé.
 
A salátába került:
- rukkolasaláta;
- madársaláta;
- csírafélék (ami jól esik, ebbe most búza és retek volt);
- 2 nagy és érett pari ( vagy koktélparadicsomból 8-10 szem);
- 1/2 fehér hagyma és só.

A csicseriborsót előző éjszaka beáztattam, majd sós vízben megfőztem. A leszűrésnél egy kis pohárra valót a főzőléből felfogtam, a főtt szemeket pedig kettőbe vettem.
Az egyik felét robotgépbe öntöttem, rácsurgattam egy kis olajat, citromlevet, ment bele a hagyma, fokhagyma, tahini - ha nincs otthon sincs gáz, pörkölt mogyoró tökéletesen megteszi helyette, az íze némileg változik, de így is nagyon finom -, só és koriander levél (nálam most porított formában volt). Összeturmixolom, és mivel ilyenkor még erősen darabos, lassan elkezdek olajat önteni hozzá, illetve  a főzőléből is valamennyit, így igazán krémes és lágy lesz, nem pedig olajos. Enyhén folyékonynak kell lennie, a hűtőben valamennyire visszadermed, de az nem jó, ha vízszerűen csurog. Inkább olyan, mint egy sűrű mártás. 


A csicseriborsó másik részét burgonyanyomóval összetöröm, hozzáadom a hagymákat apróra vágva (vagy reszelve), sót, keményítőt, borsot és a koriander levelet. Kézzel alaposan összedolgozom és az így kapott masszát egy órára hűtőbe teszem. 
Ekkor keverem be a salátát, ami ezúttal semmi öntetet nem kapott. A hagymát nagyon vékony szeletekre vágtam és lesóztam, amikor már elég levet engedett rátettem a paradicsomot, az is levet eresztett és csak ezután jöttek a zöldfélék.

Egy serpenyőben olajat melegítettem, a csicseriborsó masszából korongokat formáztam ( így könnyebb enni is és sütni is), majd néhány perc alatt ropogósra sütöttem a pogácsák mindkét oldalát. A kenyér tésztából lecsíptem egy keveset, korongokat formáltam belőle és serpenyűben, mint a palacsintát, mint két oldalát megsütöttem. 
Tálalásnál a hummusz tetejére kevés olívaolajat csorgattam, és a kenyérrel feltunkoltam az egészet, de aki így nem szereti süthet nyugodtan pitát vagy laffát, amibe beletöltheti a hozzávalókat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...